پایه ستون سنگی (پا ستون سنگی)

مقدمه پایه ستون سنگی

پایه ستون سنگی یک نوع سنگ زینتی است که بیشترین کاربرد را برای ساخت سنگفرش‌ها، دیوارها، پله‌ها و ستون دارد. از ویژگی‌های پا ستون مقاومت و زیبایی طبیعی آن است. پایه ستون سنگی بیشتر به صورت مربع یا مستطیل است که بر روی آنها ستون سنگی نصب می‌شود. این نوع پایه‌ها از سنگ‌های بسیار مقاوم، بادوام و زیبایی ساخته می‌شوند. از پایه ستون برای تزیین و جداسازی بدنه ستون از زمین بکار می‌رود. پایه ستون را می‌توانید به صورت یک سکو در نظر بگیرید که بدنه ستون روی آن قرار گرفته شده است.

همچنین برای مشاهده انواع سنگ نما رومی نیز می‌توانید از سایت ما اقدام کنید.

برای ثبت سفارش هرکدام از نمونه پاستون ها با شماره 09370910954 تماس بگیرید. یا از طریق چت آنلاین کنار صفحه به ما پیام دهید.

پاستون سنگی (پایه ستون سنگی)
پاستون سنگی (پایه ستون سنگی)
پاستون سنگی

برای مشاهده سایر محصولات (کلیک کنید):

سرستون سنگی

ستون سنگی

سنگ پله

براکت سنگی

جدول کانیو سنگی

نرده سنگی

سنگ نما رومی

پروفیل سنگی

جدول سنگی

پایه ستون رومی یکی از بهترین پایه‌های ستون سنگی است. این پایه سنگی معمولا برای ساختمان‌هایی با نمای کلاسیک استفاده می‌شود. طراحی‌های پایه ستون سنگی تاثیر زیادی در زیبایی ساختمان دارد.

 در ادامه قصد داریم در مورد انواع پایه ستون و کاربرد هر کدام از آن‌ها بپردازیم. همچنین انواع مدل‌های مختلف پایه ستون سنگی را می‌توانید در این صفحه مشاهده کنید و برای ثبت سفارش یا مشاوره رایگان با مجموعه گردستون ارتباط بگیرید.

پایه ستون سنگی دست ساز

پایه ستون سنگی دست ساز یک افزودنی بسیار زیبا و تزیینی برای ساختمان شما است. در واقع این پایه ستون به عنوان یک نقطه کانونی یا صرفا به جهت زیبایی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا پایه ستون سنگی دست ساز از سنگ‌های طبیعی مانند تراورتن، مرمر و گرانیت در اندازه‌ها و اشکال مختلف ساخته می‌شوند. این نوع پایه‌ها از مدل‌های ساده، مستطیلی شکل تا پایه‌های پیچیده با تزیینات حکاکی به صورت دست ساز ساخته می‌شوند.

 

پایه ستون سنگی دست ساز

مراحل ساخت پایه ستون سنگی دست ساز

  • ابتدا سنگ را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که سنگ باید از مقاومت و دوام لازم برخوردار باشد تا بتواند وزن ستون را به خوبی تحمل کند. همچنین از لحاظ زیبایی باید متناسب با فضا باشد.
  • در مرحله بعدی باید طرح پایه ستون سنگی را انتخاب کنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا اندازه و شکل پایه را مشخص کنید. همچنین با استفاده از این طرح می‌توانید برای ایجاد یک الگو استفاده کنید تا پایه را به درستی برش دهید.
  • زمانی که طرح‌های پایه ستون سنگی تکمیل شد می‌توانید شروع به برش سنگ کنید. این کار را می‌توانید با استفاده از یک دیسک برش یا اره سنگی انجام دهید. مطمئن شوید که سنگ را به درستی برش می‌دهید تا پایه محکم و پایدار باشد.
  • بعد از پایان برش سنگ پایه را صیقل دهید تا به کار شما ظاهری صاف و براق دهد. همچنین از یک ماده آبندی برای محافظت از سنگ در برابر عناصر استفاده نماید. در پایان امر می‌توانید ستون را در محل موردنظر خود با استفاده از سیمان و ملات نصب کنید.

 

متریال پایه ستون سنگی

پرکاربردترین مصالح پایه ستون سنگی از این قرار است:

  1. سنگ‌های طبیعی: سنگ‌های طبیعی مانند مرمر، گرانیت و تراورتن برای ساخت پایه‌های ستون استفاده‌ می‌شوند. باتوجه به مقاومت و زیبایی منحصر به فرد این سنگ‌ها برای ساخت پا ستون سنگی بهترین گزینه هستند.
  2. سنگ‌های مصنوعی: سنگ‌های مصنوعی شامل کوارتز و سمنت پلاست برای ساخت پایه‌ها استفاده می‌شوند. این سنگ‌ها نسبت به سنگ‌های طبیعی قیمت کمتری دارند و در عین حال از مقاومت و زیبایی بالایی برخوردارند.
  3. بتن: از بتن نیز برای ساخت پایه ستون استفاده‌ می‌شود. بتن یک متریال مستحکم و بادوام است که می‌تواند در شرایط مختلف آب و هوایی به خوبی مقاومت کند.
  4. گچ: برای ساخت پا ستون از گچ استفاده‌ می‌شود. گچ یک متریال سبک وزن است که به راحتی می‌توان آن را فرم داد.

در انتخاب متریال مناسب برای ساخت پایه ستون، عواملی از جمله زیبایی، استحکام، قیمت و شرایط محیطی را بایستی در نظر بگیرید.

 

انواع پا ستون

با استفاده از شیوه‌های سنگبری و حجاری سنگ‌ها، زیرستون‌ها آنها را از یکدیگر یکدیگر متمایز می‌کنند. همانطور که گفته شده پایه ستون‌ها اشکال متنوعی دارند که از طریق ابزار زنی‌های مختلفی ساخته می‌شوند. برخی از این پا ستون‌ها شامل موارد زیر است:

پایه ستون گچی

پایه ستون‌ گچی بیشترین کاربرد را در نمای داخلی ساختمان دارد. دلیل آن این است که گچ در اثر شرایط محیطی نظیر باران، برف و باد از مقاومت و دوام کمتری برخوردار است و سریع‌تر از سایر مصالح ساختمانی دیگر دچار آسیب می‌شود. پا ستون را از نظر شکل ظاهری می‌توان به دو دسته پایه‌های گرد و پایه‌های تخت یا مربعی تقسیم‌بندی‌ کرد.

برای انتخاب نوع پا ستون گرد یا مربعی بایستی حتما به نمای خارجی ساختمان توجه نمود. البته انتخاب هر کدام از مدل‌ها بستگی به سلیقه شما و سبک معماری ساختمان دارد. همچنین نوع طرح و نظر کارفرما نیز موثر است. در بعضی از موارد پایه ستون‌ می‌تواند متفاوت از ستون باشد. برای مثال پایه ستون مربع برای یک ستون گرد بستگی به نوع طراحی ساختمان و سلیقه فرد دارد.

 

پایه ستون رومی

پایه ستون رومی یا تخت از دیگر ابزارهای مصنوعی نما است که دارای طراحی زیبا و کلاسیک است. این پا ستون با داشتن طراحی تخصصی بر اساس استانداردهای معماری گزینه ایده آل برای استفاده در نمای ساختمان‌ها به ویژه نمای رومی است. از مزیت‌های پایه ستون رومی‌ می‌توان به مواردی از قبیل تولید در رنگ‌های مختلف، مقاوم در برابر سرما، گرما، رطوبت، باران‌های اسیدی و فرسایش، قیمت مناسب و مقرون ‌به ‌صرفه، کیفیت بالا بدون شیار و شکنندگی، نصب آسان با استفاده از ملات ماسه و سیمان، قابلیت فارسی ‌بُر کردن جهت استفاده‌ی چهارتایی دور ستون‌های کامل و قابل استفاده به صورت تکی برای ستون‌های تزئینی اشاره نمود.

 

 

پاستون رومی

انواع طرح‌های پایه ستون سنگی

مدل‌های مختلفی از طرح‌های پایه ستون سنگی وجود دارند. برخی از رایج‌ترین طرح‌ها عبارت است از:

طرح پایه ستون سنگی ساده

معمولا برای طرح‌ پایه ستون سنگی ساده از سنگ‌های معمولی استفاده‌ می‌شود. پایه ستون سنگی از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است. منتهی طرح پایه ستون سنگی ساده شکل ظاهری جذابی ندارد. اما برای افرادی که به دنبال پایه ستون طرح ستون سنگی با قیمت مناسب هستند، گزینه ایده آلی است.

پایه ستون سنگی گرد

پایه ستون گرد همانند یک سکویی عمل می‌کند که بدنه ستون بر روی آن ایستاده است. همواره نیز از نمای ستون سنگی رومی و کلاسیک در دکوراسیون‌های داخلی و خارجی استفاده می‌شود که بیشتر پایه‌های ستون سنگی، گرد هستند. البته علاوه بر پایه ستون سنگی گرد از مدل مربعی نیز استفاده‌ می‌شود که با توجه به سلیقه مشتری انجام می‌شود.

پایه ستون نیمه گرد

پایه ستون نیمه گرد، از دیگر ابزارهای نما است که از سنگ‌های مصنوعی ساخته شده است. این نوع پا ستون در معماری‌های کلاسیک یا نمای رومی ساختمان‌ها به کار می‌رود. پا ستون نیمه گرد به دلیل ویژگی‌هایی مانند ضخامت حدود سه سانتی‌متری و توخالی بودن آن، وزن کل نما را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. سایز پا ستون نیمه گرد ساده 25×16×30‌ است که امکان سفارشی‌سازی رنگ آن وجود دارد.

پایه ستون نیمه گرد از جنس شبه کورین ساخته شده که از استحکام بالایی در برابر گرما و سرمای شدید برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های این پا ستون مقاومت بالا در برابر تابش شدید خورشید، باران‌های اسیدی و انواع شوینده‌ها است، در ضمن بسیار ایمن، قابل اعتماد، واترپروف و نفوذ ناپذیر است.

قیمت پایه ستون سنگی

قیمت پایه ستون سنگی گرد بسته به انواع مختلفی که دارد هر یک دارای ویژگی‌های متفاوتی است. یکی از مهمترین ویژگی‌هایی این پایه ستون، زیبایی چشم نوازیست که به ساختمان شما‌ می‌بخشد. به همین دلیل در گذشته این پا ستون بسیار متداول بوده است.

 

قیمت پایه ستون سنگی

چه عواملی بر قیمت پایه ستون سنگی تاثیرگذار است؟

عوامل موثر بر قیمت پایه ستون سنگی عبارتند از:

  1. انتخاب نوع سنگ: سنگ‌های طبیعی مانند مرمر، گرانیت و تراورتن، قیمت بیشتری نسبت به سنگ‌های مصنوعی دارند.
  2. سایر ستون‌ها: هر چه تعداد پاهای ستون بزرگتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.
  3. طرح و نقش: پا ستون‌هایی که دارای طرح و نقش بیشتر هستند، نسبت به ستون‌های ساده قیمت بالاتری دارند.
  4. محل تولید: ستون‌های سنگی که در کارگاه‌های کوچک تولید می‌شوند، قیمت کمتری نسبت به ستون‌های سنگی که در کارخانه‌های بزرگ تولید می‌شوند، دارند.

جهت دریافت اطلاعات دقیق‌تر از قیمت پایه ستون سنگی، می‌توانید به فروشگاه معتبر گردستون مراجعه کنید و از کارشناسان مجرب مجموعه مشاوره رایگان دریافت نماید.

 

خرید پایه ستون سنگی از گردستون

مجموعه گردستون، یکی از شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه تولید و ساخت انواع ستون‌های سنگی است. تمامی تنوع پایه ستون سنگی برای انواع سبک معماری کلاسیک و مدرن را‌ می‌توانید در مجموعه ما پیدا کنید. متخصصان و طراحان ما بدون هیچ محدویتی قادر هستند که هر طرح خاصی را که مدنظر دارید برای شما با بهترین کیفیت و متریال تولید کنند.

 

1,500,000
1,400,000
تومان
1,500,000
1,400,000
تومان
5/5 - (1 امتیاز)